Carregant Esdeveniments

DIUMENGE 30 DE JUNY – 21h

Encetem la cinquena edició del Hullabaloo amb un doble concert inaugural: DONALLOP + THE SHE’S

 

DONALLOP

Crisàlide, el tercer disc d’estudi de DONALLOP, confirma el que s’ha anat palpant en l’ambient des de fa temps, ens trobem davant una banda de dream pop sense precedents a l’escena estatal. Elegància, prosa poètica i passió en onze talls cridats a convertir-se en himnes d’una generació desorientada emocionalment però geo-localitzada, manipulada i abduïda per les grans corporacions.

El duet format per Joana Pol i Pere Bestard, duen encara més enllà aquesta idea. Per primera vegada en molts d’anys d’història de la música pop mediterrània, el minimalisme expressiu, o la idea de buit, deixa pas a la veu. Hi ha veus que no es volen escoltar, són veus silenciades perquè són portadores de veritat, i molt sovint, la veritat és dolorosa però també bella. Els mallorquins demostren al llarg de la seva discografia que són esperits lliures només lligats a una idea invariable, l’essència de Donallop és la mutació.
Aquest àlbum ha estat enregistrat per primera vegada en format de power trio, al costat del bateria Josep Servera, i coproduït colze a colze amb Paco Loco, productor i llegenda de l’indie estatal nominat en vàries ocasions als premis Grammy. Cançons carregades d’espai, de força i de significat. Els micròfons de vàlvules i els compressors analògics de Paco Loco amplifiquen la sensualitat de les veus de Joana i Pere. El tractament dels teclats i les bateries
amb una rítmica profunda i constant, com el so d’una ecografia cardíaca, reverbera i ens inunda els sentits. La música avança lentament i ens envolta com una boira, és una boira d’èxtasi, un èxtasi de plaer després de la tempesta. El grup mallorquí ha fet un pas al front.

A principis d’estiu del 2018 obrien el concert d’Angus & Julia Stone al Festival Jardins de Pedralbes de Barcelona. Ara les especialistes i els crítics els comparen amb noms de la talla de The XX, Lana del Rey, Cigarettes after sex o Beach House.

 

THE SHE’S (ESTATS UNITS)

San Francisco’s favorite all female garage rippers. Mixing reverb-drenched jangly guitars with sun-soaked harmonies reminiscent of 60’s pop and surf bands, along with a plethora of influences from more fuzzed-out contemporary
artists, The She’s have crafted a unique sound: sometimes happy-go-lucky, sometimes gloomy/melancholy, all around brilliant; a testament to the city they were born and raised in. Over the last 10 years, the band has played with many of their music heroes such as GIRLS, Unknown Mortal Orchestra, Surfer Blood, and Ceremony, just to name a few. Their latest 2017 release, which they self- produced with counsel from tUnE-yArDs’ Merrill Garbus, is
called “all female rock and roll quartet”, a reductive description they often hear. By reclaiming it as the title of their sophomore album, the San Francisco-based band turns the designation into a source of strength.